Nástupom plne digitálnych prístrojových panelov (Virtual Cockpit) v osobných automobiloch vznikajú nové problémy (samozrejme ak sa pokazia), s ktorými sme sa u bežných analógových odometrov nestretli. Napr. porucha Virtual Cockpit vám deaktivuje asistentov jazdy, čo je pochopiteľné, nakoľko asistenti využívajú grafické rozhranie digitálnych prístrojových panelov. Komplexnosť softvérových algoritmov dokáže narušiť aj niekedy zdanlivo jednoduchá porucha malého komponentu ako je to pri chybe B2000. V tomto konkrétnom prípadne po zlyhaní periféria prístrojového panela sa naruší parametrizácia, algoritmus to nevie vyhodnotiť a následne deaktivuje asistentov, ako je napríklad adaptívny tempomat. A takéto poruchy sa budú objavovať častejšie, lebo nie je v ľudských silách im predísť. Všetko má svoje výhody ale aj nevýhody.
Bežné poruchy Virtual Cockpit modulov:
- Chyba kontrolného súčtu pamäte interného riadiaceho modulu B2000 41 – Všeobecná porucha kontrolného súčtu [Chybná riadiaca jednotka (CRC Check ROM)]
- Porucha jednotlivých kontroliek (neaktivujú sa alebo blikajú)
- Chyba komunikácie s palubnou sieťou vozidla a diagnostikou – vozidlo nie je možné niekedy naštartovať
- Nefunkčnosť asistentov (ACC, ..)
Na nami opravené riadiace jednotky sa vzťahuje ročná záruka.
S týmito poruchami sa stretávame u panelov tachometrov s číslom: 3G0920791A, 3G0920791B, 3G0920791C, 3G0920791D, 3G0920794, 3G0920794C, 3G0920795B, 3G1920794C, 5G1920790A, 5G1920791, 5G1920791A, 5G1920791B, 5G1920794A, 5NA920791, 5NA920791A, 5NA920791B, 7E0920861A, 7E0920871A
Doba opravy: 3-5 pracovné dni
Pri opravách používame náhradné komponenty špičkovej kvality určené pre automobilový priemysel.
Vo väčšine prípadov po oprave riadiaca jednotka nevyžaduje preprogramovanie, a je pripravená na montáž, no pri chybe B2000 je to nutné.