Riadiaca jednotka (ECU) k nám prišla s poruchou ovládania tlaku paliva vo vysokotlakovom okruhu (RAIL). Vozidlo síce naštartovalo, no nešlo pridať plyn. Diagnostika odkazovala na chybu kontroly tlaku v rail-y – snímač, no aj po výmene stále pretrvával tento problém. Podrobnou diagnostikou riadiacej jednotky sme zistili, že vstupné dáta z tohto snímača sú síce v poriadku, ale po konverzií analógového signálu na digitálny, dochádza k chybe a nameraná hodnota sa pohybuje tesne mimo predpísaný rozsah. Tento rozsah je daný v riadiacom softvéri jednotky motora.
Zamyslenie: Niektorých jednotlivcov napadne, „no veď stačilo upraviť rozsah v programe“. Tento typ opravy by bolo od nás obyčajné chrapúnstvo a z dlhodobého hľadiska by sme s týmto riešením nič nevyriešili, a navyše riskovali poškodenie motora. Výrobca dobré vie prečo to tak navrhol, preto to treba rešpektovať.
Tento typ riadiacej jednotky nájdete vo vozidlách Renault a Volvo s motormi DXi
Bežné problémy týchto ECU:
- zatečenie vodou
- znížený výkon motora
- poruchy snímačov
- olej v riadiacej jednotky motora
- bez komunikácie s diagnostikou
- poškodené konektory
- motor neštartuje
- poškodené ovládanie vstrekovačov
Doba opravy: 3-5 pracovné dni
Po oprave riadiaca jednotka nevyžaduje preprogramovanie, a je pripravená na montáž.