Riadiaca jednotka (ECU) k nám prišla s poruchou ovládania tlaku paliva vo vysokotlakovom okruhu (RAIL). Vozidlo síce naštartovalo, no nešlo pridať plyn. Diagnostika odkazovala na chybu kontroly tlaku v rail-y – snímač, no aj po výmene stále pretrvával tento problém. Podrobnou diagnostikou riadiacej jednotky sme zistili, že vstupné dáta z tohto snímača sú síce v poriadku, ale po konverzií analógového signálu na digitálny, dochádza k chybe a nameraná hodnota sa pohybuje tesne mimo predpísaný rozsah. Tento rozsah je daný v riadiacom softvéri jednotky motora.

Zamyslenie: Niektorých jednotlivcov napadne, „no veď stačilo upraviť rozsah v programe“. Tento typ opravy by bolo od nás obyčajné chrapúnstvo a z dlhodobého hľadiska by sme s týmto riešením nič nevyriešili, a navyše riskovali poškodenie motora. Výrobca dobré vie prečo to tak navrhol, preto to treba rešpektovať.

Tento typ riadiacej jednotky nájdete vo vozidlách Renault a Volvo s motormi DXi

Bežné problémy týchto ECU:

  • zatečenie vodou
  • znížený výkon motora
  • poruchy snímačov
  • olej v riadiacej jednotky motora
  • bez komunikácie s diagnostikou
  • poškodené konektory
  • motor neštartuje
  • poškodené ovládanie vstrekovačov

Doba opravy: 3-5 pracovné dni

Po oprave riadiaca jednotka nevyžaduje preprogramovanie, a je pripravená na montáž.