RacingLine R600 filter

Vzduchový filter sa nachádza priamo v srdci systému sania RacingLine. Špecializovaný, ručne vyrobený diel navrhnutý pre nadšencov ako aj pre motoristické športy, u ktorých je potrebný aj vysoký výkon. Rovnako ako všetky ostatné časti vozidla, aj filtračná vložka si zaslúži dôkladnú a pravidelnú údržbu.

Údržba

V tomto článku si popíšeme postup čistenia a údržby filtra. Ide o jednoduchý proces, no skôr ako začnete, venujte Vy alebo Váš technik dostatok času odporúčanému návodu. Doporučujeme,  aby ste si tieto poznámky uschovali vo svojom aute, práve pre budúcu údržbu, či ďalších vlastníkov auta.

Filter je vhodné čistiť a naolejovať minimálne každých 15 000 km a/alebo vizuálne skontrolovať minimálne každých 12 mesiacov. Tento jednoduchý postup zabezpečí, že Váš filter Vám poskytne vyšší výkon v porovnaní so štandardným filtrom. Ak je Vaše vozidlo pravidelne vystavované suchému/prašnému prostrediu, odporúčame filter čistiť a olejovať aj častejšie.

Ak aj filter nevyčistíte vo vyššie uvedených intervaloch, nedôjde k žiadnemu poklesu miery filtrácie. Motor bude i naďalej plne chránený. Prídete však o hlavnú výhodu tohto filtra – zvýšený objem nasávaného vzduchu, a zároveň znížite aj jeho životnosť.

Náhradný vzduchový filter R600

Rovnako ako všetky ostatné filtre v automobile, aj tento je potrebné pravidelne vymieňať. Množstvo zákazníkov namiesto čistenia a opätovného mazania uprednostňuje aj kompletnú výmenu filtra, za relatívne nízku cenu.

My odporúčame výmenu každé 2 roky. Samozrejme filter Vám  vydrží aj dlhšie, ak sa oň budete správne starať a kontrolovať stav peny.

Olejová a čistiaca sada

Naša olejová a čistiaca sada (nižšie) Vám pomôže udržať tento filter v špičkovom stave a zaistí, že komplexná trojvrstvová pena Vám aj po rokoch poskytne maximálny účinok.

Je dôležité, aby ste používali výhradne túto olejovú a čistiacu sadu, pretože bola špeciálne vyvinutá na použitie s penovým materiálom Trifoam®, ktorý sa nachádza vo filtroch RacingLine Performance.

[products ids=“11804,11809,11811″ orderby=“id“ columns=“3″]

POZNÁMKA

NIKDY nepoužívajte vo vozidle nenaolejovaný alebo suchý penový filter, pretože sa tým výrazne zníži jeho účinnosť, a môžu ním prechádzať drobné prachové častice!


Postup na čistenie a olejovanie filtra

KROK 1: ČISTENIE FILTRA

Pre vzduchový filter Racingline používajte výhradne dodanú čistiacu kvapalinu.

Čistidlo na vzduchový filter Racingline bolo vyvinuté tak, aby udržiavalo vzduchové filtre vo výbornom stave a pomocou sprejového systému sa presne a rovnomerne nanášalo. Čistiaca kvapalina odstráni z filtra starý olej, špinu a ostatné zvyšky, a následne môžete pristúpiť k opätovnému mazaniu. Pôsobenie kvapaliny je nasledovné: najskôr rozbije usadené prachové čiastočky na filtri, ktoré v ďalšom kroku zmyjeme teplou vodou. Je to jednoduché keďže kvapalina je vo vode rozpustná.

Čistiaci prípravok nastriekajte na filter a dôkladne ho „vmasírujte“. Je potrebné zabezpečiť, aby čistidlo prešlo všetkými vrstvami peny (je možné, že bude potrebné naniesť viac vrstiev). Aby čistidlo mohlo rozbiť všetky nečistoty, odporúčame nechať ho pôsobiť na filter 2 až 3 minúty a následne opäť vmasírovať do peny.

Ďalším krokom je umytie filtra teplou vodou. Umývajte ho, až kým si nebudete úplne istí, že ste odstránili všetku čistiacu kvapalinu (voda prechádzajúca cez filter musí byť čistá). RacingLine odporúča nechať pretekať vodu z čistej strany filtra opačným smerom, aby sa odstránil úplne všetok prach, ktorý sa vo filtri môže nachádzať. Táto fáza by nemala presiahnuť 4 až 5 minút.
Pozor, ponechanie filtra ponoreného vo vode dlhšiu dobu môže spôsobiť, že obsiahnuté lepidlá zmäknú a rozložia sa!

Následne proces zopakujte s čistiacim prostriedkom na riad, čo odstráni zvyšky čistidla vo vnútri filtra. Naneste malé množstvo prostriedku na filter a vmasírujte do penového materiálu. Filter opláchnite v studenej vode, až kým neodstránite všetku mydlovú penu a voda z filtra úplne nevytečie. Na záver ho pretrepte, aby sa odstránila prebytočná voda.

Filter je teraz čistý. Nechajte ho na teplom suchom mieste úplne vyschnúť, a to po dobu minimálne 24 hodín. Na urýchlenie procesu nepoužívajte vysokotlakový sušiaci prístroj, tepelnú pištoľ či fén.

V ďalšom kroku nasleduje opätovné naolejovanie filtra. Ako už bolo spomenuté, filter NEPOUŽÍVAJTE, kým ho nenaolejujete!

POZNÁMKA:

Na čistenie filtra za žiadnych okolností nepoužívajte vysoko alkalický čistiaci prostriedok nad PH-8, ako sú napr. čistiace prostriedky na báze prášku alebo prací prostriedok. Použitie vysoko alkalického čističa rozbije štruktúru peny a znemožní účinnosť filtra.

KROK 2: NAOLEJOVANIE FILTRA

Používajte výhradne olej určený na filtre značky RacingLine.

Po tom, čo ste filter vyčistili a vysušili, môžete pristúpiť k jeho naolejovaniu.

Aerosólový olej slúži na zadržanie prachu a nečistôt v pene filtra, a tým dlhodobo chráni motor a sanie. Olej vsiaknutý do peny pokrýva celú plochu filtra a jeho viskozita zaručí, že zostane na svojom mieste, čiže na filtri, a nie v saní, či motore.

Olej do filtra nanášajte v dobre vetranom prostredí.

Aerosól dávkujte zo vzdialenosti asi 2,5 cm od filtra. Nanášajte ho krúživými pohybmi po celom povrchu peny, kým substancia nezačne zapĺňať hrubé póry. Nasaďte si ochranné rukavice a končekmi prstov vmasírujte olej do hĺbky, kým bude na dotyk stále chladný.

Aerosól obsahuje zmes olejového koncentrátu a riedidiel, ktoré napomáhajú prenikaniu oleja do peny. Kedže rozpúšťadlá sa odparia po približne 5 až 10 minútach, olej vmasírujte do peny ihneď po nanesení, aby sa dostal aj do najjemnejších vnútorných vrstiev peny.

Po nanesení oleja nechajte filter aspoň 30 minút na vzduchu. Po uplynutí tejto doby je pripravený na opätovnú inštaláciu. Ak si myslíte, že ste to s olejom prehnali, žiaden problém: povrch peny jednoducho utrite vysokoabsorpčnou papierovou vreckovkou, ktorá odstráni väčšinu prebytočného oleja.

Opätovná inštalácia filtra by mala prebiehať podľa pokynov pre montáž sania RacingLine.

POZNÁMKA:

V žiadnom prípade nepoužívajte olej určený pre filtre z bavlnenej gázy alebo iný olej, ktorý nie je špeciálne vyrobený pre penové vzduchové filtre, pretože olej sa nenalepí na penu, a tým môže dôjsť ku preniknutiu prachu a následnému poškodeniu motora a/alebo snímača váhy vzduchu (MAF).

Je dôležité, aby ste použili olejovú a čistiacu sadu RacingLine. Ak ju však nemáte k dispozícii, existujú ďalšie dve alternatívy: môžete bezpečne používať čistiace sady ITG alebo Rock Oil. Žiadne iné produkty na čistenie nie sú vhodné a ich použitie môže viesť k rýchlemu poškodeniu filtračného materiálu. Použitím nesprávneho prípravku na čistenie prídete aj o záruku na filter.